Mobil växel - Centergate utmanar med modernare företagstelefoni

Företagstelefoni på ett enkelt och modernt sätt

Alla aktörer på marknaden för företagstelefoni erbjuder i princip samma produkter och lösningar. Centergate står för djup kompetens och lång erfarenhet som främsta styrka. Vi brinner för att med våra telefonilösningar öka våra kunders konkurrenskraft med hjälp av driftsäker och användarvänliga telefonväxlar. Visionen kan vi uppnå i nära samarbete med marknadsledande aktörer och varumärken som exempelvis Mitel och Weblink.

Centergate erbjuder smarta, stabila och användarvänliga telefonitjänster i molnväxeln Weblink Infinity i samarbete med det Göteborgsbaserade företaget Weblink IP Phone. Med Weblink Infinity öppnas en ny värld inom telefonväxlar med närmast oändliga möjligheter. Vi har valt att erbjuda Weblink Infinity som lösning till våra kunder då det uppfylla vår vision och krav på att telefonilösningar ska anpassas till företaget och användarnas behov – inte tvärt om.

Kundtjänst

När företaget behöver ta emot beställningar eller felanmälan. Kundtjänst innehåller automatiska välkomstbesked med val beroende på ärende. För information om antal samtal, agenter och kölängder finns möjlighet till visning via väggmonterad skärm. Information om kölängd och möjlighet att välja att bli uppringd ingår. Viktigt är att det finns stöd för inspelning av samtal.

Exempel är en restaurang som är bemannad på eftermiddag och kväll. Förfrågningar under förmiddagen kan hanteras när restaurangen öppnar genom att ringa tillbaka för att boka in matgäster.

Uppringning från kundtjänst

Tappa inte några kundkontakter utan svara på alla inkommande samtal även om det blivit telefonkö eller om kundtjänsten har schemalagda telefontider. Kunden kan själv välja att lämna telefonkön med önskemål om att bli uppringd. Företaget visar på hög service och inga kundkontakter behöver gå förlorade.

Mobila säljare eller tekniker

Den mobila medarbetaren blir nåbar även utanför kontoret. Weblink Mobile App och ansluten till Weblink Infinity kan medarbetaren koppla samtal, hålla koll på kollegor, vidarekoppla nummer kan lämna eller få besked om hänvisningar, talad hänvisning, kalenderintegration.  Allt sköts enkelt via mobilappen.

Telefonist

Allt fler upptäcker fördelarna med telefonitjänsten Weblink Infinity som Centergate marknadsför. Avancerade i telefoni- och växelfunktioner i internetmolnet anslutas över företagets bredbandsförbindelse. En av fördelarna med Weblink Infinity är att företaget kan ha en gemensam telefonist och ringa kostnadsfritt mellan anslutna lokalkontor eller hemarbetsplatser. När företaget expanderar eller ska flytta ett kontor kan företaget enkelt lägga till ny eller flytta medarbetare.

Weblink Infinity som marknadsförs av Centergate innehåller:

  • Obegränsat med terminaler på varje användarlicens
  • Obegränsat med samtalsgrupper
  • Obegränsat med medlemmar i samtalsgrupper
  • Obegränsat med samtal i kö
  • Wall Board presentation
  • Samtalsstatistik
  • Exchange kalenderkoppling

Vad ska hända när du inte kan eller hinner svara i telefon?

Fundera över frågan vad ett missat samtal är värt. Eller om du har råd att missa kunder som ringer för att du är upptagen med andra säker än att svara i telefonen. Centergate har lösningen som gör att du kan göra det du måste och ändå lugnt låta kunden med en enkel knapptryckning välja att bli uppringd. Du får en lista på inkomna samtal som önskar bli uppringda och kan planera att ringa tillbaka när du har möjlighet.

Ta kontakt eller ring oss så hjälper vi dig att se vad Weblink Infinity betyder för kunder, medarbetare, ja för hela ditt företaget.

Kontakta oss för hjälp med företagstelefoni 08 400 15 300