
Weblink Infinity - funktioner och tillägg till din mobila växel
Weblink SMS-Gateway
Skicka SMS med webbgränssnitt
Weblink SMS-Gateway är ett webbaserat verktyg för att skicka enskilda SMS eller grupputskick till din valda målgrupp. Nästan alla har en mobil. Alla läser SMS. Ditt budskap når fram.
Med Weblink SMS-Gateway är det smidigt att bekräfta möten, informera personal, lansera en ny produkt, göra en reklamkampanj, tidsbestämma påminnelser etc. Du väljer om du vill SMS:a till en kund eller en grupp av kunder. Liknande system används t ex. av stora butikskedjor som har kundklubbar där de skickar erbjudande via SMS.
Webbgränssnitt
När du beställer Weblink SMS-Gateway får du ett användarnamn och lösenord. Du loggar in på en hemsida där du enkelt administrerar dina utskick. Importera sändlistor med kundgrupper så har du ett enkelt och snabbt verktyg att skicka snygga SMS.
Välj avsändare – mobilnummer eller namn
Du väljer själv om du vill använda ditt mobilnummer som avsändare eller endast ditt företagsnamn eller annan text. Väljer du ett namn kommer dock inte mottagaren att kunna svara, men i bland säger ett namn mer än ett mobilnummer.
Funktioner
- Skicka enskilda SMS.
- Skicka SMS till grupper.
- Valfritt alfabetiskt avsändarnamn.
- Skicka SMS med fastnätsnummer.
- Enstaka SMS via din e-postklient.
- Tidsstyrning av utskick.
- Historik/leveransstatus av skickade SMS.
- Import av kundregister via textdokument.
Weblink Call Recording (samtalsinspelning)
Har ditt företag behov av att kunna spela in telefonsamtalen ni ringer - då har vi lösningen för er. Weblink Call Recording spelar enkelt in inkommande/utgående/utvalda eller alla samtal åt dig.
Sortera ut samtal du behöver lyssna på...
Inställningarna för vilka samtal som ska spelas in görs vid orderläggandet av tjänsten. Inspelade samtal lagras och hanteras sedan i Weblinks portal, här kan du enkelt sortera fram samtal du behöver lyssna på igen. Du kan lyssna på samtalet direkt ifrån portalen, välja att ladda ner det eller ta bort det - enkelt med en knapptryckning.
Mobil Inomhustäckning
Med Weblinks hyreslösning för Mobil Inomhustäckning får du en funktion som ger dig en bra täckning i de utrymmen du önskar. Andra fördelar är högre mobil talkvalité, högre mobil datahastighet och bättre batteritid. En lägre uteffekt på mobilerna då de har kortare väg till närmsta antenn ger även en bättre arbetsmiljö med tanke på strålning.
Lilla Startpaketet (300 m2) Stora Startpaketet (300-3000 m2)
Wallboard
Weblinks wallboard visar realtidsinformation om samtal och samtalshantering. Den hjälper ditt företag få stenkoll på servicenivån - enkelt och överskådligt. Du väljer själv vilka köer du vill ha koll på och anpassar din wallboard därefter. Informationen du kan se på vår Wallboard är:
- Samtal i kö
- Besvarade/Missade samtal
- Längsta väntetid
- Antal personer inkopplade i kön
- Medelkötid
- Servicenivå
Alla inställningar anpassas enkelt efter behov i Weblinks portal. Där väljer du även hur du vill visa informationen cirkeldiagram, linjediagram, stapeldiagram eller pajgraf.
Genom att ha koll lär ni inte bara känna era kunders beteendemönster utan kan även agera och fördela arbete efter aktuell belastning för att ge era kunder den ultimata upplevelsen. Ett enkelt och effektivt verktyg för att säkerställa att ditt företag levererar en hög servicenivå.
Weblink Callback / Callback Tid
Låt dina kunder aktivt välja - vänta eller bli uppringd!
Weblink Callback är en webbaserad applikation som ökar tillgängligheten i ert telefonsystem. Inringande kund ges alternativ att lämna sitt telefonnummer och bli uppringd, istället för att vänta kvar i kö. Ring tillbaka när det passar eller välj till Tid om du vill lämna klockslag till kunden.
Demosida
Besök Weblinks demosida och se själv hur det fungerar i realtid.
Ring in på numret och följ instruktionerna. När du väljer att lämna ditt nummer kan du omedelbart se ditt nummer läggas till längst ned i listan.
Weblink Callback ger avlastning
Samtalsflödet under en arbetsdag skiftar och Weblink Callback ger er möjligheten att svara på alla inkommande samtal när det behövs och ringa tillbaka när ni har tid. Många som ringer under en kort tid ger naturligt en kö, med Weblink Callback kan ni lugnt svara på de samtal ni hinner med, alltid med vetskapen om att Weblink Callback svarar på de samtal som ligger i kö.
Högre tillgänglighet med samma resurser
Weblink Callback hjälper till att svara på samtal där kunden inte vill vänta i kö. Ni ökar tillgängligheten markant och även den mätbara kundnöjdheten ökar. Genom att låta kunden aktivt välja att antingen vänta kvar i kö eller bli uppringd, ökar er tillgänglighet med befintliga resurser.
Ingen installation
Weblink Callback behöver inte installeras utan är en enkel webbinloggning med ett tydligt, enkelt och intuitivt gränssnitt som är väldigt enkelt att lära sig. Det enda du behöver är en dator och en telefon.
Fungerar på alla nummer
På resande fot? Inga problem. Weblink Callback fungerar på alla nummer vilket innebär att man kan koppla på vilken telefon man vill, till och med en extern.
Callback TID
Lägg till Tid om du vill att kunden skall få en preliminär tid som ni ringer tillbaka på. Detta tillägg är vanligt inom vården då det under de första minuterna efter att växeln öppnar ringer mycket. Med Weblink Callback Tid får alla en tid, att likna vid ett ”könummer”, som ni kan jobba igenom. I systemet ställer ni in arbetsschema och ungefärlig tid för ett ärende eller återuppringt samtal. Dessa inställningar kan man anpassa beroende på om det gäller t ex läkarbesök eller recept.
Statistik och rapporter
Med Tid får du även ett analysverktyg där du även kan exportera statistiken till rapporter som sedan lämnas till extern mottagare. För företag inom sjukvårdsbranschen är detta ett krav för att kunna få ersättning och korrekta kvalitetskontroller. Med analysverktyget kan man anpassa ärendetid och schema för att optimera bemanningen och därmed få nöjdare kunder.
*Weblink Callback kan driftsättas mot vilken telefonilösning som helst. Med Weblink Unified behövs ingen motringning utan samtalet skickas direkt.
Aktiv Telefonist
Personlig och professionell telefonpassning och svarstjänst
Självklart är det bäst om du själv kan svara, men om du inte kan, vill eller hinner så är Aktiv Telefonist verkligen en bra lösning.
Missa inga samtal
När vi frågar våra kunder om eller hur de vill utveckla sin telefoni får vi i bland svaret: “Om ni skulle kunna svara i telefon också vore det bra”. Därför har vi i samarbete med redan etablerade iTell tagit fram en tjänst som vi kallar Aktiv Telefonist. Det är telefonpassning som de företag som är kunder hos Weblink IP Phone kan lägga till som extra tjänst.
Välj Bas om du får färre än 1000 samtal per månad. För fler än 1000 samtal per månad är Plus mest kostnadseffektivt.
BAS
Startkostnad 495 kr
Månadsavgift 295 kr*
Pris per samtal 15 kr
Vid tecknande av 12 månaders abonnemang gäller 0 kr de första 6 mån.
PLUS
Startkostnad 900 kr
Månadsavgift 795 krP
Pris per samtal 9,95 kr
Vad ingår i tjänsten:
-Personlig flerspråkig telefonist (svenska, danska, norska, finska och engelska) samt ett team specialiserat inom branschområdet.
- Möjlighet att filtrera bort samtal från t.ex. telefonförsäljare.
- Informations- och hänvisningssystem iOnline med tillhörande App.
- Obegränsat antal meddelanden (SMS, Fax och mail).
- Öppettider vardagar 06:45-18:00.
- Valfri välkomstfras.
- Valfritt nattmeddelande utöver öppettider (möjlighet finns för vidarekoppling till externt nummer t.ex. jour).
- Kvalitetskontroll sker månadsvis samt kunduppföljning två gånger per år (hur tjänsten upplevs och kan förbättras).
- Tillgång till dygnet runt-hantering finns som tillval utöver ordinarie öppettider.
Systemintegration
Integrationer medför en förbättrad status om närvaro och frånvaro till kund samt minimerar att hänvisningar behöver noteras i flera system. Integration mot följande system är möjlig: Outlook, Office 365 och Google Calender
Weblink Exchange-koppling
Synka Exchange till Weblink Unified 2.0Uppdaterar kalender och kontakter
Weblink Exchange-koppling innebär att kalender och kontakter synkas med Weblink Unified 2.0 och visas i Weblink Communicator och Weblink Mobile App.
Integration med Exchange erbjuds som enkelriktad lösning där det är Exchange som uppdaterar Weblink Unified 2.0. Ändringar i kalender och kontakter görs i Exchange som sedan synkas i realtid till Weblink Unified 2.0 och visas i Weblink Communicator/Softphone, Weblink Mobile App och Weblink Portal. Integrationen kommer med som standard till Weblink InFinity.
”När jag gör en bokning i min kalender så blir det en hänvisning i telefonsystemet , tex om jag skriver i min Outlook-kalender ”möte med Anders på Audi ” så får de som ringer mig höra att jag är på möte.”
Kalender
Weblink Exchange-koppling gör att kalendern blir ett hänvisningssystem som stänger och öppnar telefonen enligt bokningarna i kalendern samtidigt som det är en informationskälla för övriga användare. Varje användare väljer själv vilka kalenderbokningar som skall stänga den egna telefonen.
Med Trigger-ord för profilerna (hänvisningarna) skickas automatiskt en kalenderpost till växeln när den lagts in i Exchange- kalendern. På så sätt kan du automatisera när profiler/ hänvisningar skall vara aktiva och även se dina kollegors schemalagda profiler/hänvisningar i Communicator och mobil-appen.
I Communicator/Softphone kan du se dina schemalagda kalenderposter. Trigger-ord som t ex Möte och Semester kopplas till respektive profil.
Kalender
Alla kontakter som finns på ditt Exchange-konto synkas automatiskt med Weblink Unified 2.0 och visas under kontakter i Communicator/Softphone och Weblink Mobile App.
Med Weblink Exchange-koppling kan du enkelt komma åt dina Exchange-kontakter och namnet presenteras i displayen när kontakten ringer in till dig.
I mobil-appen i Android ser du en ikon vid de kontakter som kommer från ditt Exchangekonto.
Weblink Telefonkonferens
Smidig konferens över telefon vart än kollegorna befinner sig!
Är ni ett företag där kollegorna är ute och rör på sig och ni har svårt att samla alla för möte inne på kontoret? Då är Weblink Telefonkonferens det perfekta verktyget när ni behöver ha möte, alla kopplar upp sig via telefon.
Egen virtuellt konferensrum
Med Weblink Telefonkonferens får ni ett eget telefonnummer som mötesdeltagarna ringer en viss bestämd tid. Ni uppges att slå in “rumsnummer” och därefter ett lösenord. Ni kopplas då in till det virtuella konferensrummet där ni möter de övriga deltagarna.
Alla kan prata med alla
När alla mötesdeltagare kopplat in sig i det virtuella mötesrummet kan alla prata med alla. Oavsett från vilken telefon eller vart du befinner dig så kan du ringa in och delta i mötet. Upp till 12 st inringande kan delta samtidigt.
Telekonferens
Startkostnad 995 kr
Månadskostnad 12 mån 195 kr
Månadskostnad 24 mån 145 kr
Telefonnummer
Nytt nummer 295 kr
Månadskostnad 0 kr
Weblink Telefonkonferens är en fristående tjänst och används direkt via er telefon.
Ring ert konferensnummer
Kl. 08:30 ringer ex era säljare till ert egna konferensnummer.
Rumsnummer + pinkod
Efter uppringning behöver ni slå in ert rumnsnummer och tillhörande pinkod.
Mötet kan börja
När alla ringt in möts ni i ert virtuella konferensrum där mötet genomförs.
Faxbrevlåda
Skicka och ta emot fax lika enkelt som ni hanterar vanliga e-postmeddelanden!
Med tjänsten faxbrevlåda kan ni skicka och ta emot fax lika enkelt som ni hanterar vanlig e-post. Alla fax som skickas till företaget distribueras automatiskt till förvalda e-postadresser inom företaget.
Skicka och ta emot fax
Skicka fax direkt via skrivbordet, det är precis lika enkelt som att skicka ett e-postmeddelande.
Behåll ert faxnummer
Välj själva om ni vill skaffa ett nytt faxnummer eller om ni vill ta med er ert befintliga i tjänsten.
Utgående fax
Skicka fax enkelt via din e-postapplikation. Faxet bifogas till meddelandet som en pdf och skickas till adress innehållande faxnumret i namnet.
Inkommande fax
Alla inkommande fax konverteras till vanliga e-postmeddelanden med faxet bifogat i mailet som pdf.
Fördelar med Faxbrevlåda:
- Flexibilitet - skicka och ta emot fax var ni än befinner er.
- Spara tid - effektivisera all hantering av fax.
- Inga kostnader för telefonabonnemang eller faxmaskin.
- Inga kostnader för installation av utrustning eller program.
- Inga kostnader för underhåll (toner, papper etc).
Weblink Samtalsstatistik
Vad kostar ett missat samtal? Analysera era samtal.
Vill ni veta hur många samtal som ni inte svarar på? Vad kostar det att inte svara? Har supporten tagit de flesta samtalen idag? Behöver vi sätta in mer personal runt kl. 11.00? Dessa frågor får du svar på med Weblink Samtalsstatistik.
Följande rapporter är integrerade i Weblink Samtalsstatistik:
- Distribution: vid kö, per månad, per vecka, efter dag, veckodag, efter timme via webbadress samt detaljerad rapport.
- Besvarade samtal: genom kö, efter väntetid, genom ombud, genom frånkopplingsorsak, efter längd, överförda samtal samt detaljerad rapport.
- Besvarade och missade samtal: servicenivårapport.
- Obesvarade samtal: i kö, efter frånkoppling, efter webbadress samt detaljerad rapport.
- Agentstatistik: agenttillgänglighet, session, löptider, paus, dispositionerade samtal och detaljerad pausad- och sessions-rapport.
Webkink Hotell App
Weblink Hotell App är för dig som driver ett hotell, världshus eller liknande och som enkelt vill kunna ta betalt för telefonin som gästen använder på rummet, veta när rummen är städade och ha ett effektivt väckningssystem för era gäster.
Städning
När rummet är städat checkas det enkelt av via mobiltelefonen av den som städat. Receptionen har med appen kontroll på vilka rum som är städade och när, och vet då om de kan checka in gäster på respektive rum.
Samtalskontroll
Här ser man om gästen har nyttjat hotellrummets telefon och kan ta betalt vid utcheckning. Här kan ni också stänga av eller öppna telefonen för externa samtal.
Väckning
I appen kan du även administrera väckning till era gäster.
Ta kontakt eller ring oss så hjälper vi dig att se vad Weblink Infinity betyder för kunder, medarbetare, ja för hela ditt företaget.