Välj rätt telefonväxel för ert företag
Vilken telefonväxel ert företag har påverkar er effektivitet och tillgänglighet. Kan man räkna med att få ett snabbt svar och komma i kontakt med rätt person på ert företag på ett smidigt sätt?
Det är viktigt att välja rätt telefonväxel utifrån ert unika behov. Mobil eller fast växel? Det finns många lösningar och det är inte alltid lätta att veta vad som passar bäst. Viktigast är självklart att tänka på vilket behov man har. Hur många anställda är vi och behöver vi exempelvis ha möjlighet att koppla samtal mellan olika medarbetare?
Vi kan med vår långa erfarenhet av att leverera telefonväxlar till företag i olika branscher hjälpa er hela vägen, från analys, installation till service och support.
Svara på frågorna innan ni väljer telefonväxel:
Utför en analys av din telefoni och nätverksinfrastruktur. Svara på följande frågor för att definiera :
a. Hur många anställda finns i ert företag?
b. Hur många platser eller regionala kontor finns det i er företag?
c. Vilka är detaljerna i ditt befintliga telefonsystem - tillverkare, antal anslutningar och så vidare?
d. Vad är din nuvarande bredbandsanslutning detaljer - bandbredd, typ, linjer och så vidare?
e. Vad är befintliga trafikbehov på dina röst- och datanät?
f. Vilken typ av servrar kör ditt system - tillverkarens namn, modellnummer, operativsystem och andra detaljer?
g. Vad är förhållandet mellan inkommande och utgående samtal?
h. Vad är procenttalet och det genomsnittliga antalet interna, lokala, långväga och internationella samtal per månad?
j. Hur många fjärr- eller mobilanvändare har inte ett lokalt kontor?